jak ustawić elementy stałe

PHP to skryptowy język wykonywany po stronie serwera. Forum przeznaczone na pytania dot. programowania obiektowego, wzorców projektowych itp.
Awatar użytkownika
Grzywienka

jak ustawić elementy stałe

Post autor: Grzywienka » 22 sie 2013, 15:00

Witajcie. Jestem początkująca jeżeli chodzi o php i mam pewien problem. Cały czas się mówi o optymalizacji kodu i dlatego postanowiłam ze swoimi póki co projektami zrobić porządek. Czy istnieje jakaś możliwość ustawienia stałych elementów dla strony tak, by tylko w zależności od klikniętego linka z menu zmieniała się wyświetlana treść? Bo sensowne chyba nie jest przepisywać cały kod na każdej stronie? To tylko miejsce zajmuje przy wielu podstronach.

Awatar użytkownika
Thomas_Z

Re: jak ustawić elementy stałe

Post autor: Thomas_Z » 22 sie 2013, 15:07

Do takiego wstawiania służy include. Przykładowa instrukcja wygląda tak

Kod: Zaznacz cały

include(naglowek.php);
include(glowna.php);
Wstawienie tego w ciągu php spowoduje, iż zostaną w odpowiednio wskazane przez Ciebie miejsca te strony, czyli nagłówek i główna. Do tego możesz to osadzać w divach i odpowiednio to sobie ustawiać zgodnie ze swoją wizją.

Awatar użytkownika
Grzywienka

Post autor: Grzywienka » 22 sie 2013, 15:28

Niestety nie działa. Próbowałam w różny sposób to umieszczać pomiędzy znacznikami <?php i ?> ale efektu żadnego. Oczywiście pozmieniałam dodawane nazwy stron;> Czy jest jeszcze jakieś inne rozwiązanie by ten kod strony zoptymalizować? Znalazłam jeden poradnik w sieci i też próbowałam instrukcji include tak jak jest tam to przedstawione i nie ma nic. Jakieś pomysły?

Awatar użytkownika
Thomas_Z

Post autor: Thomas_Z » 22 sie 2013, 16:12